تبلیغات
"باشگاه میهن"
** **

دوشنبه 16 اسفند 1395

بهترین نرم افزار آزمون ساز فارسی

   نوشته شده توسط: زانا    

با عرض سلام خدمت بازدید کنندگان عزیز
یکی از دغدغه های اصلی مدیران و معاونان و معلمان مدارس و اساتید دانشگاه و مربیان طراحی برگه سوالات آزمون ها و امتحانات به صورت استاندارد و با فرمت قابل قبول می باشد، هرچند قبل از آن هم مشکل طرح سوالات و نگهداری آنها یکی از مشکلات همیشگی می باشد.
ترم افزار حرفه ای "بانک سوالات و برگه ساز آزمون" برای حل این مشکلات و آسان کردن این کارها طراحی و ساخته شده که یکی از بهترین نرم افزارها در این زمینه می باشد، این نرم افزار بسیار کم حجم و سبک می باشد.

توضیحات بیشتر در ادامه مطلب


ادامه مطلب

شنبه 14 اسفند 1395

قوی ترین نرم افزار بانک سوالات

   نوشته شده توسط: زانا    نوع مطلب :دانلود نرم افزار رایگان ،

با عرض سلام خدمت بازدید کنندگان محترم

همانطور که میدانیم طرح سوال و طراحی آزمون یکی از زمانبر ترین و خسته کننده ترین کارهای اساتید دانشگاه و معلمین و مربیان می باشد . اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی بسیاری از کارهایی که پیش از این با مشکلات زیادی انجام میشد، با استفاده از رایانه قابل انجام است، در این مطلب نرم افزار "بانک سوالات و برگه آزمون ساز کانی" را به شما معرفی می کنم که با حجم کم و کارایی بسیار خوب بهترین گزینه برای تهیه بانک سوالات و صدور برگه های امتحانی برای اساتید و معلمان و مربیان می باشد. این نرم افزار هیچ پیش نیازی ندارد و به تنهایی بانک اطلاعاتی شما را راه اندازی نموده و نگهداری از آنها را به عهده می گیرد.

نرم افزار "بانک سوالات و برگه آزمون ساز کانی" امکان ذخیره سازی نمونه سوالات دروس مختلف را که در سالهای متمادی طرح کرده اید فراهم می کند، با این نرم افزار هر زمان که نیاز داشتید می توانید از میان سوالات ذخیره شده در بانک سوالات، فقط با چند کلیک تعدادی را انتخاب نموده و برگه آزمون استاندارد صادر نمایید، برگه امتحانی دارای سربرگ کامل با قابلیت سفارشی سازی، ردیف و بارم و مجموع نمرات بوده و امکان پیش نمایش و چاپ برگه به راحتی فراهم می باشد.

شما می توانید قبل از تهیه نسخه اصلی نرم افزار، نسخه آزمایشی آن را دریافت نموده و از امکانات آن استفاده نمایید و در صورت رضایت، نسخه اصلی را تهیه نمایید.

توضیحات بیشتر در ادامه مطلب




ادامه مطلب

برچسب ها: نرم افزار بانک سوالات ، بانک سوالات ، نرم افزار آزمون ساز ،

سه شنبه 30 آذر 1395

تفاوت جهان بینی افراد متاهل و مجرد

   نوشته شده توسط: زانا    

خیلی جاها در مورد مفهوم جبر و اختیار صحبت شده ، بعضی ها میگن دنیا بر اساس جبر ساخته شده و بعضی ها میگن بر اساس اختیار. بعضی میگن زندگی انسان بر اساس جبره بعضیا میگن بر اساس اختیاره. من امروز برای اولین بار میگم همه زندگی جبره و ما اختیاری از خودمون نداریم.
قبلا که مجرد بودم فکر می کردم افسار زندگیم دست خودمه و هر کاری بخام میکنم و هیچ اجباری نیست اما الان میفهمم که زندگی بر اساس جبره و حتی اون دوران هم فکر درستی در این مورد نمیکردم. البته ازدواج باعث شد واقع بین بشم و متوجه هدف از زندگی بشم. همه ما در این دنیا آفریده شدیم که نقشی ایفا کنیم و مدتی زندگی کنیم و بعد از این دنیا بریم، حتی کسانی که ما به زندگی یا کار و شغلشون غبطه می خوریم به نوعی درگیر اجبار هستن و شاید اگه حرف دلشونو بشنوی از وضعیتشون اظهار نارضایتی بکنن. بیشتر ما آدما در این دنیا وظیفه تولید نسل و ازدیاد نوع بشر رو داریم و تعداد کمی از آدما از این وظیفه معاف شدن و بعضی از آدما میخان با این جبر عمومی مبارزه کنن و هیچوقت ازدواج نمیکنن غافل از اینکه این کار باعث میشه از درک واقعیت های زندگی غافل بمونن و طرز فکر و جهان بینی اونا تکامل پیدا نکنه.
جهان بینی ما از وقتی که کوچیک هستیم شکل میگیره یه بچه وقتی که از کودکی پدر و مادرشو میبینه نحوه رفتارش، طرزفکرش، اخلاقش و کلا فضای ذهنیش شکل میگیره، افراد دیگه ای که غیر از پدر و مادر روی آدم تاثیر میزارن پدربزرگ و مادربزرگ، دایی و عمو ، خاله و عمه ، دوستان و آشنایان و برادر و خواهراش هستن. اگه آدم با هر کدوم از اونا بیشتر وقت بگذرونه اونا تاثیر بیشتری روی رفتار و کردار و تفکر اون میذارن، کسانی که از نعمت پدر یا مادر یا هر دو محروم باشن، بعضی چیزا رو هیچوقت بدست نمیارن حتی نبود پدربزرگ و مادربزرگ و یا هر کدوم از اونایی که روی آدم تاثیر میذارن باعث میشه کمبودهایی در ما ایجاد بشه که هیچوقت نتونیم جبرانش کنیم.
من میگم همه آدما باید ازدواج کنن و خودشونو کامل کنن تا بفهمن دنیا چه خبره، که بفهمن پدر و مادرشون چی میگن یا میگفتن، که بفهمن خواهر یا برادر بزرگش که ازدواج کرده چرا بعضی کارا رو میکنه، همه قبل از ازدواج وقتی زندگی دیگرانو میبینن بعضی وقتا فکر میکنن که اینا چقدر ناتوانن و عجب رفتارای مسخره ای میکنن، چرا اسیر همسرش شده، چرا از عهده زندگیش بر نمیاد، خونواده خودشو فراموش کرده و به طرف خونواده همسرش کشیده شده، خیلی بچه شو لوس میکنه، نمیتونه بچشو تربیت کنه و از این جور حرفا، اما تازه وقتی خودش ازدواج کنه و گرفتار زندگی بشه میفهمه اینجوریام که فکر میکرده نیست و واقعیت زندگی چیز دیگه ایه


چهارشنبه 12 آبان 1395

دانلود رایگان کتاب سینماتیک و دینامیک ماشین ها

   نوشته شده توسط: زانا    

دانلود رایگان کتاب سینماتیک و دینامیک ماشین ها نوشته جرج مارتین

دانلود رایگان کتاب سینماتیک و دینامیک ماشین ها نوشته جرج مارتین

کتاب سینماتیک و دینامیک ماشین ها (kinematics and dynamics of machines) اثری است از جرج مارتین استاد دانشگاه ایالتی میشیگان که در بسیاری از دانشگاه های ایران و جهان به عنوان منبع این درس در رشته مهندسی مکانیک تدریس می شود. این کتاب که برای اولین بار در سال ۱۹۶۹ منتشر شد به علت استقبال زیاد چندین بار تجدید چاپ و تصحیح شده است. در این بخش نسخه PDF از نمونه چاپی سال ۱۹۸۲ این کتاب برای دانلود شما آماده شده است. دینامیک ماشین عبارت است از مطالعه، تجزیه و تحلیل راجع به حرکت نسبی اجزاء ماشین که در آن تغییر مکان، سرعت و شتاب مورد نظر است و همچنین بررسی نیروهای وارده به اجزاء یک ماشین و حرکات ناشی از این نیروها از مباحث این علم است. برای آگاهی از چگونگی کارکرد یک مکانیزم و طراحی آن باید به این علم مسلط بود.



ادامه مطلب

پنجشنبه 29 مهر 1395

آقایان چاق بخوانند

   نوشته شده توسط: زانا    

بر اساس مطالعه ای که در کنگره سالانه انجمن رادیولوژی امریکای شمالی ارایه شد، چاقی شکمی یک فاکتور خطر در تحلیل بافت استخوان و کاهش قدرت آن در مردان به شمار می رود.
این تحقیق نشان داد که چاقی شکمی در مردان نه تنها خطر ابتلا به بیماری های قلبی و دیابت را افزایش می دهد، بلکه یک عامل خطرساز در تحلیل بافت استخوانی است.
بر اساس آمارهای مرکز ملی آمار سلامت و بهداشت امریکا، بیش از 37 میلیون مرد امریکایی بالای 20 سال از چاقی رنج می برند. چاقی با بسیاری از اختلالات از جمله بیماری های قلبی- عروقی، دیابت، کلسترول بالا، آسم، ایست تنفسی در خواب (آپنه) و بیماری های مفصلی همراه است.
از آنجایی که اغلب مطالعات مربوط به پوکی استخوان در مورد زنان انجام شده است، این تفکر غلط در میان مردم رایج شده است که مردان به تحلیل استخوان دچار نمی شوند.
توزیع چربی موجود در بدن در همه قسمت ها یکسان نیست. چربی زیر جلدی فقط در زیر پوست وجود دارد و چربی احشایی یا چربی شکمی عمیق بوده و در حفره شکم، در زیر بافت عضله قرار دارد.ژنتیک، رژیم غذایی و ورزش در میزان چربی احشایی دخالت دارند. زیاد بودن مقدار چربی در حفره شکم خطرناک بوده و با بروز بیماری های قلبی- عروقی همراه است.
در مطالعه ای که جهت بررسی عوامل خطرساز در پوکی استخوان انجام گرفت، مشخص شد که چاقی مردان، خطر شکستگی استخوان را افزایش می دهد. محققان در ادامه این بررسی، اثر چاقی شکمی را بر استحکام استخوان ها مورد مطالعه قرار دادند.در این تحقیق، 35 مرد چاق با میانگین سنی 34 سال و میانگین شاخص توده بدنی 36.5 انتخاب شدند. توده چربی، توده عضلانی و قدرت و استحکام استخوان ها در این مردان مورد بررسی قرار گرفت.
نتایج نشان داد در مردانی که چربی احشایی یا شکمی بیشتری دارند، استحکام و قدرت استخوان کمتر از سایر مردان است. نتیجه دیگر این که توده عضلانی بیشتر، با افزایش استحکام استخوان همراه است.نکته جالب در این تحقیق این بود که در مردان چاق با شاخص توده بدنی یا BMI یکسان، استحکام و قدرت استخوان در مردانی کمتر است که چربی شکمی بیشتری دارند.
منبع: گروه سلامت سیمرغ


چهارشنبه 28 مهر 1395

شایعترین علت درد زانو در جوانان ودرمان آن

   نوشته شده توسط: زانا    

آیا شما هنگام بالا و پائین رفتن از پله ها، نشستن در ماشین، سینما و یا هر جایی که نشستن طولانی مدت می طلبد و هنگامی زانوها را خم می کنید مثل حالت اسکات احساس درد در زانوهایتان کرده اید؟شما شاید دردی حس کرده باشید که در کشوری مثل آمریکا 5/2 میلیون نفر آن را تجربه کرده اند ؛ یعنی: سندرم درد پاتلوفمورال ( پاتلوفمورال ساختاری شامل دو استخوان یعنی کشکک و استخوان ران (فمور) می باشد .)

از فاکتور هایی که می توانند در ایجاد این سندرم تاثیر بگذارند، می توان به قرارگیری ناصحیح  استخوان کشکک (از لحاظ آناتومیک) بر روی فمور، ضعف عضلات چهار سر (روی) ران و یا سفتی زیاد در سمت خارجی زانو اشاره کرد.در بیشتر اوقات درمان های نگهدارنده ضد درد، مقاوم سازی (تمرینات قدرتی) و حرکات کششی می توانند در بهبودی این سندرم موثر باشند.

آناتومی و آسیب شنا سی : آیا شما هنگام بالا و پائین رفتن از پله ها، نشستن در ماشین، سینما و یا هر جایی که نشستن طولانی مدت می طلبد و هنگامی زانوها را خم می کنید مثل حالت اسکات احساس درد در زانوهایتان کرده اید؟شما شاید دردی حس کرده باشید که در کشوری مثل آمریکا 5/2 میلیون نفر آن را تجربه کرده اند ؛ یعنی: سندرم درد پاتلوفمورال ( پاتلوفمورال ساختاری شامل دو استخوان یعنی کشکک و استخوان ران (فمور) می باشد .)

از فاکتور هایی که می توانند در ایجاد این سندرم تاثیر بگذارند، می توان به قرارگیری ناصحیح  استخوان کشکک (از لحاظ آناتومیک) بر روی فمور، ضعف عضلات چهار سر (روی) ران و یا سفتی زیاد در سمت خارجی زانو اشاره کرد.در بیشتر اوقات درمان های نگهدارنده ضد درد، مقاوم سازی (تمرینات قدرتی) و حرکات کششی می توانند در بهبودی این سندرم موثر باشند. 1. درد: در مقابله با درد داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAIDS ) می توانند کمک کننده باشند . در انتخاب نوع دارو با پزشک خود مشورت کنید. همچنین شما می توانید در صورتی که  شرایط شما حاد است  (در زمان کوتاه شما دچار درد بی سابقه و جدید و یا درد شدید شده اید) از کیسه یخ و اگر حاد نیست (درد مدت طولانی تر و با شدتی ثابت وجود داشته است ) از روش گرم کردن موضع با وسایلی مثل پد و یا حوله در از بین بردن درد کمک بگیرید. فیزیوتراپی یکی از درمانهای موثر در کاهش درد و بازگشت عملکرد زانو می باشد. 2.  مقاوم سازی ( تمرینات قدرتی ):تقویت تمام عضلات اندام تحتانی درگیر می توانید در برداشتن فشار از روی زانوی مبتلا کمک کننده باشد.
  • بالا بردن پا در حالت خوابیده: به پشت بخوابید و زانوی سالم را برای حفظ تعادل و ثابت سازی کمر خم کنید.پای درگیر را در حالتی که زانوی آن صاف است و نوک انگشتان به سمت بالا، تا حد زانوی خم شده تقریباً تحت زاویه ی 30 بالا آورید، مکث کوتاهی بکنید و سپس پائین بیاورید. این تمرین را 3 ست 15 تایی انجام دهید.
  • بالا بردن پا از پهلو: به سمتی بخوابید که پای سالم زیر و پای مبتلا رو باشد. زانوی سالم را خم کنید به طوری که ران سالم در جای خود صاف و تکیه گاه پای مصدوم باشد. پای مبتلا به سندرم را در حالی که صاف و کشیده است بالا ببرید و پس از یک مکث کوتاه یک شماره ای پائین آورید. این حرکت را نیز در 3 تکرار 15 تایی انجام دهید.
  • نزدیک کردن پا ها و لگن: این بار به سمتی بخوابید که پای مبتلا  زیر و پای سالم رو باشد. پای سالم را خم کنید و آن را می توانید در پشت پای مصدوم و یا جلو و یا روی آن قرار دهید. پای مصدوم را در حالی که صاف و کشیده است بالا و پس از یک مکث کوتاه پائین بیاورید. این تمرین را نیز در 3 تکرار 15 تایی انجام دهید.
  • خم کردن مفصل لگن :لبه یک میز یا صندلی بنشینید در حالی که پاها آویزان و زانو ها کمی خم هستند. زانوی مبتلا را بالا آورده و پس از مکث کوتاه به پائین برگردانید. توجه شود که حین انجام تمرین به جلو و یا عقب متمایل نشوید و نحوه نشستن و بالا آوردن زانو به طور قائم باشد. دستها را نیز می توانید برای حفظ تعادل روی لبه ی سطح بگذارید. این حرکت را نیز در 3 ست 15 تایی دهید.

در انجام تمرینات فوق می توانید از وزنه استفاده کنید. توجه داشته باشید در شروع فشار زیادی به خود وارد نکنید و سطح حرکات را به آرامی افزایش دهید. 1. حرکات کششی: سفتی شدید اطراف زانو باعث افزایش استرس و فشار روی آن می شود.این عارضه خود منجر به  اشکال در حرکات زانو می شود. راههای بسیاری در انجام حرکات کششی برای این قسمتها وجود دارد.حرکات کششی که در اینجا توضیح داده می شوند انجامشان موثر و آسان است و انجام آنها در طول روز توصیه می شوند. •  کشش عضلات چهار سر رانی: این عضلات را که در جلوی ران قرار دارند می توان به این صورت کشش داد که مقابل یک تکیه گاه بایستید. مچ پایی را که مد نظر است با دست همان طرف بگیرید و به سمت باسن بکشید. از دست دیگر می توانید در حفظ تعادل استفاده کنید. توجه داشته باشید که در حین انجام تمرین کمر صاف باشد. این تمرین را در 5 ست 30 ثانبه ای انجام دهید.

• کشش عضلات گاستروسینموس/ سولئوس (عضلات ساق): این عضلات با هم به عنوان عضلات ساق شناخته می شوند (تقریباً روی هم قرار گرفته اند). این حرکت به کشش کلاسیک دوندگان (classic runners stretch) معروف است. در این حرکت هر دو عضله میتوانند کشیده شوند. مقابل دیوار و یا سطح قائم بایستید. دستها و یا ساعد را به عنوان تکیه گاه روی آن قرار دهید. در حالی که کف پاها روی زمین است به سمت دیوار متمایل شوید در این حالت عضله ی بالایی (گاستروسینوس) تحت کشش قرار می گیرد. در این حالت زانو ها را خم کنید در اینجا نیز عضله پائینی (سولئوس) تحت کشش است.در هر حالت 30 ثانیه مکث کنید و هر کدام را 5 بار تکرار کنید.

•  نوار ایلیوتیبیال :Iliotibial Band: این باند در قسمت خارجی پا و از استخوان لگن تا زانو قرار دارد. برای کشش این قسمت روی زمین بنشینید، پاهایتان را دراز کنید. پایی که می خواهید کشش دهید را روی پای دیگر انداخته به طوری که کف آن روی زمین باشد. با دست مخالف پای مورد نظر را بگیرید. با چرخش تنه و با استفاده از دست مخالف طوری پای خود را بکشید که شانه تان به آن برسد. هر کشش را به مدت 30 ثانیه انجام دهید و 5 بار تکرار کنید.

• توجه شود که در حین انجام تمرینات کششی تحرک و جست و خیز نداشته باشید. زمان مناسب انجام تمرینات نیز صبح و یا شب قبل از خواب می باشد. منبع:پورتال پزشكی ورزشی ایرانpezeshkonline.ir


تعداد کل صفحات: 110 1 2 3 4 5 6 7 ...

ابزار هدایت به بالای صفحه